#abyss. witch roulette

Wróć do listy spektakliOtwórz menu

#abyss. witch roulette

Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
  • #abyss photo Patrycja Płanik 1
  • #abyss photo Patrycja Płanik 2
  • #abyss photo Patrycja Płanik 3
Choreografia i wykonanie: Korina Kordova, Przemek Kamiński
Dramaturgia: Mateusz Szymanówka
Czas trwania: 40-45 min
Producenci: V Międzynarodowy Maat Festival „Border Line”, Teatr Maat Projekt, Centrum Kultury w Lublinie. Wsparcie Centrum w Ruchu, Instytut Adama Mickiewicza
Premiera: 17.12.2013, 5 Międzynarodowy Maat Festival „Border Line”, Lublin
Spektakle: 22.02.2014, 100 Grad Festival, Sophiensaele, Berlin 06.06.2014, Poznań Gallery Weekend, kolektyw 1a, Poznań 14.05.2015, Galeria Sztuki im. Jana Tarasina, Kalisz, w ramach programu Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu „Choreografia myśli” (Scena dla Tańca 2015)
NIE PRZESTAWAJ TEGO CZYTAĆ, ALBO STANIE SIĘ COŚ ZŁEGO.
Tak naprawdę nie było żadnej rezydencji. Tak naprawdę odbywaliśmy research astralny. Tak naprawdę polowaliśmy na Twojego kota. Tak naprawdę zamawialiśmy eliksiry z portali aukcyjnych. Tak naprawdę ściągaliśmy Necronomicon w pdfie. Tak naprawdę wiliśmy się w metrze. Tak naprawdę rozgrzewaliśmy się w katakumbach. Tak naprawdę zbieraliśmy na kickstarterze pieniądze na Instytut Choreografii i Czarownictwa. Tak naprawdę rozmawialiśmy z Mary Wigman na skajpie. Tak naprawdę gotowaliśmy Twoje włosy. Tak naprawdę paliliśmy rzeczy naszych byłych. Tak naprawdę wychodziliśmy z siebie. Tak naprawdę to nie jest żaden festiwal. To sabat. Znamy authentic movement. Znamy body-youtube-centering. Znamy somatic practices. Znamy networking. Znamy contact improvisation. Znamy real time composition. Znamy body swap. Jeżeli zatrzymasz ten łańcuszek i nie podzielisz się tą piękną historią za pośrednictwem smartfona, przechwycimy Twoje ciało. Wyślij go do 100 osób, a polski taniec zostanie odczarowany twój na zawsze, Flesh System.
Prawdopodobnie najsłynniejszym obrazem z kultowego horroru Andrzeja Żuławskiego „Opętanie“ jest scena, w której Anna (grana przez Isabelle Adjani) pada ofiarą demonicznego ataku w opuszczonej stacji metra Platz der Lufrbrücke w Berlinie. Kobieta obija się o ściany, a jej ciało raz za razem wygina się w łuk. To, co niektórym przypomina klasyczny atak kobiecej histerii, inni postrzegać mogą, jako misterną choreografię, która komponuje ciało Anny w czasie i przestrzeni. Scena z filmu Żuławskiego to dosyć typowy, podszyty mizoginią, przykład reprezentacji kobiecego opętania w kulturze popularnej. Kobieta rozumiana, jako ciało, ukarana musi być za przekroczenie granic. Transgresja to również temat, który od wieków towarzyszy sztuce tańca i performansu, którą charakteryzuje dyscyplinowanie i wypróbowywanie ciała, zawsze w stronę niemożliwego. Czy na opętanie można spojrzeć jak na jedną z wielu praktyk somatycznych, tak ważnych dla rozwoju tańca współczesnego? Czy może być metodą? Czy tancerze to współczesne czarownice?
#abyss.witchroulette – spektakl kolektywu Flesh System (Korina Kordova/Przemek Kamiński) stworzony we współpracy z dramaturgiem Mateuszem Szymanówką. To próba wniknięcia w klisze i obrazy, przepisania je na inne ciała, nadania im nowych znaczeń. Performans, każdorazowo komponowany z losowanych na scenie zadań, zestawia ze sobą wizerunki z historii sztuki, youtuba, tumblerów i filmów grozy, stawiając pytanie o to, jakie są polityki transgresji i starając się osiągnąć niemożliwe.
 
Close menu
Vimeo Facebook RSS